Interview met Ticketsplus over Ticko

07/08/2015

Ticketsplus zit al jaren in de sector van pretparken en entertainment in het algemeen. Ze bedenken promotiecampagnes om de ticketverkoop van pretparken en dierentuinen te boosten. Daarbij hoort ook het beheer van ticketportalen, o.a. voor de Telegraaf.

Sinds enige tijd hebben ze ook hun eigen portaal: Ticko. Via deze website vind je korting voor o.a. Slagharen, Plopsaland De Panne en Plopsa Indoor Coevorden. Wij hadden het genoegen om de directeur van Ticketsplus, Willem-Jan Brabers, te interviewen. Hieronder het resultaat:


Q: Via Ticko bieden jullie kortingen aan op tickets voor attractieparken, dierentuinen en dergelijke. Hoe zijn jullie op dit idee gekomen?
A: Sinds 10 jaar werken wij al samen met pretparken en dierentuinen om campagnes uit te werken voor hen. Zo beheerden wij ook de ticket portaal van de Telegraaf. Met Ticko hebben we nu ons eigen portaal om tickets aan te bieden (met korting) en zo deze doelgroep effectief te bereiken.

Q: Hoe hebben jullie de naam bedacht?
A: Het is een korte naam, die goed klinkt en gemakkelijk te onthouden valt. Het idee kwam eigenlijk vanuit de combinatie van tickets en een klok die tikt, zodoende kwamen we bij ‘Ticko’ uit.

Q: Jullie hebben via Ticketsplus al enige ervaring in de samenwerking met bepaalde pretparken. Was het moeilijk om ze te overtuigen om tickets met korting aan te bieden via Ticko?
A: Zoals eerder aangegeven werken we al jaren samen met bepaalde partijen in deze sector. Door de jaren heen hebben we een grote database opgebouwd, met mensen die minstens 1 keer en zelfs meerdere keren per jaar een pretpark bezoek inplannen. Daarnaast hebben we nog een aantal communicatie kanalen. Op die manier hebben we voldoende middelen om promotie te voeren voor bepaalde evenementen of nieuws vanuit de pretparken. Wanneer Bobbejaanland een nieuwe attractie lanceert, kunnen wij die effectief promoten via onze verschillende kanalen en via onze database.

Q: Zijn jullie directe concurrentie voor dagaanbieders als Travelbird en ActieVandeDag? Of is het een ander type bezoeker dat jullie willen aanspreken?
A: Wat Travelbird, Groupon en andere doen, is pretpark tickets in de uitverkoop zetten. Vaak proberen ze er ook een verblijf aan te koppelen. Mensen die zo’n goedkope tickets aankopen, zullen wel 1 keer het park bezoeken, maar de volgende keer willen ze niet de volle pot betalen. Op die manier haal je wel snel omzet binnen voor de parken, maar geen lange termijn fans/bezoekers. Wij proberen het bereik van de parken te vergroten en trouwe bezoekers binnen te halen.

Q: Voor welk uitje is er de grootste vraag?
A: Wij merken veel vraag voor dierenparken. En dat eigenlijk het hele jaar lang en door alle leeftijdscategorieën. Bij pretparken is het vooral jongeren die tickets aankopen of gezinnetjes die een daguitstap willen maken. Bij minder weer zie je ook meteen minder vraag naar pretpark tickets. Terwijl dierenparken het hele jaar door populair blijven.

Q: Via Ticko zien we ook kortingen op Belgische parken. Willen jullie met dit concept ook de Belgische markt op in de toekomst?
A: Zeker. Niet alleen in België, maar ook de Duitse markt willen we op termijn gaan veroveren. Samen met Nederland zien we die drie als onze thuismarkt zeg maar. Eerst willen we voldoende sterk staan in Nederland en dan gaan we ons richten op de andere markten, die toch een andere aanpak vereisen. Denk maar aan de tweetaligheid in België.

Q: Zijn jullie van plan om het aanbod uit te breiden en tickets van andere parken en dierentuinen aan te bieden in de toekomst?
A: Onze focus blijft sowieso bij de grotere pretparken. Op die manier kunnen we ook meteen veel betekenen en veel extra bezoekers bezorgen aan onze klanten. Bellewaerde is bijvoorbeeld een grote speler in België, die willen we op termijn er zeker bij. Hopelijk kan Pretparkdeals helpen ons bereik te vergroten en zo kunnen wij andere parken gaan contacteren om tickets via Ticko aan te bieden.

Dankjewel voor je tijd en veel succes nog!

Vond je dit leuk? Laat het ons weten!
Delen via Twitter
Delen via Facebook
Blijf op de hoogte van de beste pretpark deals en ontvang alerts voor je favoriete parken.

Door Thomas

Als beheerder van Pretparkdealz probeer ik zoveel mogelijk deals met jullie te delen. Zo kan je steeds, mét korting, naar je favoriete pretparken vertrekken. Daarnaast schrijf ik af en toe over een nieuwtje van de pretparken. Veel plezier!

Ontvang de beste pretpark deals in je mailbox, schrijf nu in:

[copernica location="footer"]